Δευτέρα 14 Μαρτίου 2011

''ΚΟΥΡΕΥΟΝΤΑΙ'' ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΑ ΜΙΣΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!


ΚΑΛΟ ΣΧΟΛΕΙΟ = ΦΤΗΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ = ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΠΟΘΗΚΗ ΜΑΘΗΤΩΝ!
ΕΝΙΑΙΟ ΜΕΓΑΛΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΤΩΡΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΑΡΜΑΓΕΔΩΝΑ !
Με 1.056 σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης λιγότερα, τα οποία καταργούνται ή συγχωνεύονται, θα βρει η επόμενη σχολική χρονιά καθηγητές και μαθητές. Ο νέος κατεδαφιστικός «σχολικός χάρτης» της χώρας ανακοινώθηκε χθες αργά από το Υπουργείο Παιδείας ενώ σήμερα το μεσημέρι συνεδριάζει το Διοικητικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας των καθηγητών μέσης εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) προκειμένου να τοποθετηθεί στις αποφάσεις του Υπουργείου.
Ο αριθμός των συγχωνεύσεων - καταργήσεων αποτελεί ένα νέο «τσουνάμι» σε βάρος του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος καθώς συγχωνεύονται συνολικά 1.933 σχολεία και προκύπτουν 877 νέα, από το σύνολο των 16.000 σχολικών μονάδων. Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση συνενώνονται 1.523 σχολεία και προκύπτουν 672 νέα σχολεία. Στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση συνενώνονται 410 σχολεία και προκύπτουν 205 νέα συγκροτήματα.

Σε μια προσπάθεια να «χρυσώσει το χάπι» αλλά και να δημιουργήσει συνθήκες συναίνεσης στους κόλπους της εκπαιδευτικής κοινότητας, η Υπουργός Παιδείας ισχυρίζεται ότι, θα διατηρηθεί το πλαφόν των 25 μαθητών ανά τάξη, με μια προσαύξηση 10% μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις. Σε σχετικό δελτίο Τύπου επισημαίνεται εξάλλου ότι τα κριτήρια για τις συνενώσεις των σχολείων είναι «αποκλειστικά παιδαγωγικά»!!!! «Το υπουργείο αλλάζει το σχολικό χάρτη της χώρας, με στόχο την αναβάθμιση της ποιότητας στη δημόσια εκπαίδευση» αναφέρεται. «Δημιουργούνται σχολεία που εξασφαλίζουν τις απαιτούμενες υποδομές αλλά και τον απαραίτητο αριθμό μαθητών ώστε να λειτουργούν παιδαγωγικά και να εφαρμόζουν άρτια το ωρολόγιο πρόγραμμα».
Το πώς το όραμα αυτό της Υπουργού Παιδείας μπορεί να υλοποιηθεί μέσα από τις ρυθμίσεις οι οποίες προωθούνται, στο πλαίσιο των μνημονιακών κατευθύνσεων, συνιστά μέγα ερώτημα, εκτός αν δεχτούμε απλά και κυνικά ότι πρόκειται για έναν ακόμα εμπαιγμό από πλευράς της κυβέρνησης
 
ΚΑΛΟ ΣΧΟΛΕΙΟ = ΦΤΗΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Ο νέος «εκπαιδευτικός χάρτης» του Υπουργείου έχει καταρτηθεί με καθαρά οικονομικούς όρους προσβλέποντας στην εξοικονομηση δαπανών, παραβλέποντας όμως τις κοινωνικό κόστος που ένα τέτοιο εγχείρημα θα επιφέρει τόσο στους μαθητές όσο και στο μέλλον της ίδιας της χώρας.
Το νέο μοντέλο «μεταλλαγμένου σχολείου» θα έχει υπερδιπλάσιο μαθητικό πληθυσμό -περίπου 400 μαθητές ανά μονάδα σύμφωνα με το υπουργείο, που παραδέχθηκε χθες ότι σε 6 περιπτώσεις το νούμερο ξέφυγε στους 500- στριμωγμένο σε κτίρια με προδιαγραφές για να στεγάσουν τους μισούς! Μάλιστα, όπως αναφέρουν δημοσιεύματα, αρμόδιοι φορείς έχουν προειδοποιήσει για κατακόρυφη αύξηση των κρουσμάτων επιθετικής συμπεριφοράς στις αίθουσες και τα προαύλια, καθώς επιστημονικές έρευνες συσχετίζουν απολύτως τη σχολική βία με το μέγεθος των μονάδων.
Επιπλέον, το «νέο σχολείο», θα αποψιλωθεί από εκπαιδευτικούς καθώς τα επόμενα χρόνια αναμένεται να φύγουν με σύνταξη 45.000 εκπαιδευτικοί, οι οποίοι θα «αναπληρωθούν», βάση του κανόνα 1 πρόσληψη για κάθε 5 αποχωρήσεις, από 9.000 εκπαιδευτικούς. Μάλιστα, προβλέπεται και η σταδιακή κατάργηση του έντυπου βιβλίου.
Και σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί, νέο κύμα συγχωνεύσεων, σύμφωνα με δημοσιεύματα, το οποίο αναμένεται να δημοσιοποιηθεί τον Σεπτέμβριο του 2012!
Οι επόμενες μέρες είναι πολύ κρίσιμες για το κατά πόσο θα υλοποιηθούν οι παραπάνω κυβερνητικοί σχεδιασμοί.
Απέναντι σε αυτόν τον αντιεκπαιδευτικό αρμαγεδώνα η μόνη απάντηση πρέπει να είναι η συγκρότηση ενός ενιαίου πανεκπαιδευτικού μετώπου , μαθητών, φοιτητών, δάσκαλων, καθηγητών, συλλόγων γονέων, αυτοδιοικητικών κινήσεων, ενάντια στις μνημονιακές πολιτικές της κυβέρνησης και του Υπουργείου Παιδείας.
Η ευρύτερη δυνατή κινητοποίηση και αντίσταση της κοινωνίας στις συγχωνεύσεις/καταργήσεις σχολείων και τις περικοπές στην παιδεία δεν είναι «μάχη οπισθοφυλακής» ούτε «υπεράσπισης κεκτημένων». Είναι αγώνας για να δημιουργήσουμε το σχολείο των αναγκών και των οραμάτων μας.
Είναι αγώνας για ένα σχολείο που θα χωράει όλους τους μαθητές, όλους τους εκπαιδευτικούς, ολόκληρη τη γνώση.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΣΥΝΕΝΩΣΕΙΣ
Αναλυτικά, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας, οι συνενώσεις έχουν ως εξής:
ΕΔΩ ΟΙ ΠΛΗΡΕΙΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΙ
 
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:
1523 σχολικές μονάδες σε 672.
Από αυτές :
§ 169 Μονοθέσια, Διθέσια και Τριθέσια
§ 98 ήταν ήδη σε αναστολή λειτουργίας
§ 18 χωρίς μαθητές
Από τις συνενώσεις των σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης προκύπτουν:
§ 120 νέα 6/θέσια και
§ 61 νέα 12/θέσια σχολεία
 Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:
410 σχολικές μονάδες σε 205. Σε αυτές:
§ το 30% των Γυμνασίων είχαν μαθητικό δυναμικό μικρότερο από 35 μαθητές
§ πάνω από το 50% των Γενικών Λυκείων που συνενώνονται είναι λυκειακές τάξεις
§ ο αντίστοιχος αριθμός πέρυσι (για τη σχολική χρονιά 2010-2011) ήταν στο ένα δέκατο περίπου ενώ
§ παλαιότερα ο νόμος έμενε εν μέρει ανενεργός, καθώς οι περισσότερες αποφάσεις συνενώσεων - ιδρύσεων σχολικών μονάδων ανακαλούνταν.

Χαρακτηριστικές περιπτώσεις συνενώσεων:
-Τα μικρά Δημοτικά Σχολεία στα χωριά όπου ένας ή δύο δάσκαλοι αναλαμβάνουν και τις 6 τάξεις και όπου δεν υπάρχει δυνατότητα ειδικοτήτων όπως γυμναστή και καθηγητή ξένης γλώσσας. Στόχος είναι τα 6/θέσια Δημοτικών Σχολεία όπου κάθε τάξη έχει το δάσκαλό της.
-Στα αστικά κέντρα, η συνένωση δημοτικών σχολείων που συστεγάζονται, δημιουργούνται 12θεσια σχολεία και εντάσσονται στα πιλοτικά ολοήμερα σχολεία με το ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα.
- Αντιμετωπίζεται το πρόβλημα των πολύ μικρών γυμνασίων και λυκείων που δεν εξασφάλιζαν τον απαιτούμενο αριθμό μαθητών για το πρόγραμμα του νέου λυκείου που θα ξεκινήσει πιλοτικά από τον Σεπτέμβριο του 2011.
- Σε κάποιες περιπτώσεις από τη συνένωση των σχολείων καταργείται η διπλοβάρδια (πρωί - απόγευμα) όπως στο 14ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης με το 14ο Λύκειο Θεσσαλονίκης και στο 21ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης με το 21ο Λύκειο Θεσσαλονίκης. Με τη συνένωση των δυο Γυμνασίων και των δυο Λυκείων προκύπτουν το 14ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης και το 14ο Λύκειο Θεσσαλονίκης αντίστοιχα, τα οποία θα λειτουργούν μόνο με πρωινή βάρδια. Επίσης, το 122ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών και το 45ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών που λειτουργούσαν με διπλοβάρδια, συνενώνονται στο 45ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών μόνο με πρωινή βάρδια.

ΠΗΓΗ: ISKRA

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου